I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Praktyka zawodowa Fizjoterapeuta Filip Fabijański zwana dalej ,,praktyką” działa na podstawie:
- przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- wpisu nr 000000238014 – F-01 do rejestru praktyk zawodowych Fizjoterapeutów, wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów,
- niniejszego Regulaminu
- Główne miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych mieści się w Prywatnym Gabinecie usytuowanym w lokalu przy ul. Prząśniczki 2, 20-838 Lublin – zwanym dalej: Gabinet.
- Inne miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:
- w miejscu wezwania
II. CEL, ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
- Celem praktyki fizjoterapeutycznej jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
- Zadaniem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, a w szczególności:
- badanie funkcjonalne i fizjoterapia (kinezyterapia, terapia manualna, mobilizacja tkanek miękkich, trening funkcjonalny, masaż),
- edukacja z zakresu fizjoprofilaktyki i promocja zdrowia,
- wizyta fizjoterapeutyczna, także w miejscu wezwania,
- wydawanie opinii i zaświadczeń,
III. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
- W ramach praktyki będą udzielane ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące świadczenia w dziedzinie fizjoterapii.
- Udzielanie świadczeń odbywać się będzie w Gabinecie oraz w miejscu
IV. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Zasady ogólne:
- Praktyka organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Praktyka udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępne formy: gotówka, przelew na nr konta: 89 1090 2590 0000 0001 4775 5100 Bank Santander, tytułem Imię i Nazwisko pacjenta, ilość ustalonych wizyt.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście:
- w gabinecie,
- telefonicznie w godzinach 8.00-20.00 pod numerem: 605 471 992,
- SMS-owo w godzinach 8.00-20.00 pod numerem: 605 471 992,
- internetowo:
- a) przez wysłanie e-maila na adres: rehabilitacja3xf@gmail.com;
- b) przez serwis booksy.com
Pacjenci są rejestrowani i przyjmowani według kolejności telefonicznego lub osobistego zgłoszenia.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Gabinecie lub miejscu wezwania, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u fizjoterapeuty.
- W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
- Przy pierwszej wizycie w Gabinecie lub miejscu wezwania pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:
1) podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia, adres zamieszkania;
2) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
3) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
4) zapoznać się z Regulaminem;
5) na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w Gabinecie lub miejscu wezwania.
- Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:
1) przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;
2) przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta, z zastrzeżeniem świadczeń zdrowotnych;
3) ustalenia zakresu możliwej fizjoterapii i poinformowania o nim pacjenta;
4) odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
- poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do terapii,
- poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałych wskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej fizjoterapii,
- przestrzegania zasad higieny osobistej,
- posiadania stroju sportowego podczas terapii,
- przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
- okazania skierowania na zabiegi (jeśli takie posiada) i dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.).
- Jakiekolwiek urazy powstałe wskutek zatajenia przez Pacjenta informacji o stanie zdrowia bądź niestosowania się do zaleceń fizjoterapeuty nie mogą być podstawą do roszczeń wobec Praktyki.
V. OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
- Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:
1) do wglądu w Gabinecie Praktyki;
2) w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
3) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta;
4) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku.
- Dokumentację medyczną udostępnia wyłącznie Filip Fabijański.
- Praktyka prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się następujące opłaty:
− za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata wynosi 5 zł (nie może być wyższa niż 0,002*, tj. 9,73 zł),
− za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,10 zł (nie może być wyższa niż 0,00007*, tj. 0,34 zł),
- za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, (jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą prowadzi dokumentację medyczną w postaci elektronicznej) opłata wynosi 1 zł (nie może być wyższa niż 0,0004*, tj. 1,95 zł).
* przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
VI. ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT, WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
- Z tytułu udzielanych świadczeń zdrowotnych, które nie są finansowane ze środków publicznych, pobierane są od Pacjentów opłaty zgodnie z cennikiem wskazanym w załączniku 1 i 2.
- Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych w trzech wariantach:
- pojedyncze świadczenie zdrowotne (pojedyncza wizyta);
- imiennego pakiet 5 świadczeń zdrowotnych (5 wizyt) – do wykorzystania w 3 miesiące od dnia zakupu pakietu;
- imiennego pakiet 10 świadczeń zdrowotnych (10 wizyt) – do wykorzystania w 6 miesięcy od dnia zakupu pakietu.
- Koszty udzielenia świadczeń wskazane są w załączniku nr 1 i 2.
- Płatność za udzielenie pojedynczego świadczenia lub za pakiet wizyt odbywa się z góry, Pacjent zobowiązany jest do uiszczenia pełnej kwoty za pojedyncze świadczenie lub za pakiet świadczeń zdrowotnych bezpośrednio po zamówieniu pojedynczej wizyty, pakietu lub w terminie 7 dni od otrzymaniu faktury.
- Zamówienie pakietu odbywa się na zasadach ogólnych dla zamówienia pojedynczej wizyty wskazanych w Regulaminie.
- Pacjent jest uprawniony do odwoływania wizyt w ramach wykupionych pakietów. Odwołanie wizyty w ramach pakietu na mniej niż 24 godziny przed wizytą wiąże się z obowiązkiem pełnej płatności za wizytę (koszt pojedynczego świadczenia w ramach danego pakietu wizyt). Odwołanie wizyty w ramach pakietu na więcej niż 24 godziny przed wizytą nie wiąże się z obowiązkiem płatności za wizytę.
- W przypadku odwołania wizyty na więcej niż 24 godziny przed jej terminem, wizyta ta przechodzi do wykorzystania w innym terminie wspólnie ustalonym przez pacjenta z Fizjoterapeutą. Odwołanie wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej terminem jest równoznaczne z wykorzystaniem tej konkretnej wizyty.
- Pacjent jest uprawniony do odwołania wszystkich pozostałych mu do wykorzystania w ramach pakietu wizyt. W takim przypadku Praktyka zwróci pacjentowi uiszczoną przez niego opłatę, odpowiednio pomniejszoną o koszt już wykorzystanych w ramach pakietu świadczeń.
- Pacjent jest uprawniony, na zasadach wskazanych w ustępach poprzedzających, do odwołania pojedynczej wizyty w Gabinecie, nierealizowanej w ramach żadnego z pakietów.
- Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
- w gabinecie Praktyki,
- telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: 605 471 992.
- W przypadku niewykorzystania wykupionych w ramach pakietu wizyt w ustalonym dla tego pakietu terminie, wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Praktyka nie dokona ponadto zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
- Czas trwania pojedynczej wizyty (w ramach pakietu i poza pakietem) wynosi ok. 30-60 minut. Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną. Spóźnienia na wizytę do 10 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się pacjenta powyżej 10 minut skraca odpowiednio czas wizyty. W przypadku spóźnienia się pacjenta powyżej 25 minut uprawnia Praktykę do odmowy wykonania zabiegu.
- Ustalenie terminu wizyty lub wizyt w ramach pakietu odbywa się na bieżąco lub może zostać określona z góry na przyszłość.
- W momencie umawiania wizyty pacjent otrzymuje SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
- Praktyka może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:
- Pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
- uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
- podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie zmian w wyglądzie skóry.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem wpisania praktyki do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów.
01.01.2024 mgr Filip Fabijański
…………………………… ………………………………
DATA Podpis
ZAŁĄCZNIK:
Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych
Załącznik 1 – Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych (pojedyncze wizyty)
Ustala się następującą wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne:
Lp. | Nazwa świadczenia | Wysokość opłaty (zł) |
1. | Wizyta stacjonarna (w gabinecie) 45 min | 150 |
2. | Wizyta domowa | 200 + dojazd
(ustalany indywidualnie) |
3. | Inhalacja wodoro-tlenowa 45 min | 50 |
Załącznik 2 – Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych (pakiet + zniżki)
Ustala się następującą wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne:
Lp. | Nazwa świadczenia | Wysokość opłaty (zł) |
2. | 10 wizyt stacjonarnych | 1500 (150),
1350 przy płatności z góry 10% rabatu |
4. | 10 wizyty domowe* | 2000 (200),
1800 przy płatności z góry 10% rabatu |
5. | Inhalacja wodoro-tlenowa (Pakiet 10 wizyt) | 500
450 przy płatności z góry 10% |
* Koszt wizyty domowej nie obejmuje kosztu dojazdu. Koszt dojazdu do domu pacjenta ustalany jest indywidualnie.