FIZJOTERAPEUTA FILIP FABIJAŃSKI
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PRAKTYKI FIZJOTERAPEUTYCZNEJ

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Praktyka zawodowa Fizjoterapeuta Filip Fabijański zwana dalej ,,praktyką” działa na podstawie:
    • przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
    • wpisu nr 000000238014 – F-01 do rejestru praktyk zawodowych Fizjoterapeutów, wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów,
    • niniejszego Regulaminu
  1. Główne miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych mieści się w Prywatnym Gabinecie usytuowanym w lokalu przy ul. Prząśniczki 2, 20-838 Lublin – zwanym dalej: Gabinet.
  2. Inne miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:
  • w miejscu wezwania

II. CEL, ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ

  1. Celem praktyki fizjoterapeutycznej jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
  2. Zadaniem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, a w szczególności:
    • badanie funkcjonalne i fizjoterapia (kinezyterapia, terapia manualna, mobilizacja tkanek miękkich, trening funkcjonalny, masaż),
    • edukacja z zakresu fizjoprofilaktyki i promocja zdrowia,
    • wizyta fizjoterapeutyczna, także w miejscu wezwania,
    • wydawanie opinii i zaświadczeń,

III. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ

  1. W ramach praktyki będą udzielane ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące świadczenia w dziedzinie fizjoterapii.
  2. Udzielanie świadczeń odbywać się będzie w Gabinecie oraz w miejscu

IV. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Zasady ogólne:
  • Praktyka organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
  • W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
  • Praktyka udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępne formy: gotówka, przelew na nr konta: 89 1090 2590 0000 0001 4775 5100 Bank Santander, tytułem Imię i Nazwisko pacjenta, ilość ustalonych wizyt.
  • Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście:
  • w gabinecie,
  • telefonicznie w godzinach 8.00-20.00 pod numerem: 605 471 992,
  • SMS-owo w godzinach 8.00-20.00 pod numerem: 605 471 992,
  • internetowo:
  1. a) przez wysłanie e-maila na adres: rehabilitacja3xf@gmail.com;
  2. b) przez serwis booksy.com

Pacjenci są rejestrowani i przyjmowani według kolejności telefonicznego lub osobistego zgłoszenia.

  1. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
  2. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Gabinecie lub miejscu wezwania, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u fizjoterapeuty.
  3. W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
  4. Przy pierwszej wizycie w Gabinecie lub miejscu wezwania pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:

1) podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia, adres zamieszkania;

2) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;

3) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;

4) zapoznać się z Regulaminem;

5) na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są w Gabinecie lub miejscu wezwania.
  2. Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:

1) przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;

2) przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta, z zastrzeżeniem świadczeń zdrowotnych;

3) ustalenia zakresu możliwej fizjoterapii i poinformowania o nim pacjenta;

4) odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.

  1. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
  • poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do terapii,
  • poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałych wskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej fizjoterapii,
  • przestrzegania zasad higieny osobistej,
  • posiadania stroju sportowego podczas terapii,
  • przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
  • okazania skierowania na zabiegi (jeśli takie posiada) i dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.).
  1. Jakiekolwiek urazy powstałe wskutek zatajenia przez Pacjenta informacji o stanie zdrowia bądź niestosowania się do zaleceń fizjoterapeuty nie mogą być podstawą do roszczeń wobec Praktyki.

V. OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

  1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
  2. Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:

1) do wglądu w Gabinecie Praktyki;

2) w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);

3) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta;

4) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku.

  1. Dokumentację medyczną udostępnia wyłącznie Filip Fabijański.
  2. Praktyka prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
  3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się następujące opłaty:

− za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata wynosi 5 zł (nie może być wyższa niż 0,002*, tj. 9,73 zł),

− za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,10 zł (nie może być wyższa niż 0,00007*, tj. 0,34 zł),

  • za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, (jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą prowadzi dokumentację medyczną w postaci elektronicznej) opłata wynosi 1 zł (nie może być wyższa niż 0,0004*, tj. 1,95 zł).

* przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

VI. ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT, WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE

  • Z tytułu udzielanych świadczeń zdrowotnych, które nie są finansowane ze środków publicznych, pobierane są od Pacjentów opłaty zgodnie z cennikiem wskazanym w załączniku 1 i 2.
  • Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych w trzech wariantach:
  • pojedyncze świadczenie zdrowotne (pojedyncza wizyta);
  • imiennego pakiet 5 świadczeń zdrowotnych (5 wizyt) – do wykorzystania w 3 miesiące od dnia zakupu pakietu;
  • imiennego pakiet 10 świadczeń zdrowotnych (10 wizyt) – do wykorzystania w 6 miesięcy od dnia zakupu pakietu.
  • Koszty udzielenia świadczeń wskazane są w załączniku nr 1 i 2.
  • Płatność za udzielenie pojedynczego świadczenia lub za pakiet wizyt odbywa się z góry, Pacjent zobowiązany jest do uiszczenia pełnej kwoty za pojedyncze świadczenie lub za pakiet świadczeń zdrowotnych bezpośrednio po zamówieniu pojedynczej wizyty, pakietu lub w terminie 7 dni od otrzymaniu faktury.
  • Zamówienie pakietu odbywa się na zasadach ogólnych dla zamówienia pojedynczej wizyty wskazanych w Regulaminie.
  • Pacjent jest uprawniony do odwoływania wizyt w ramach wykupionych pakietów. Odwołanie wizyty w ramach pakietu na mniej niż 24 godziny przed wizytą wiąże się z obowiązkiem pełnej płatności za wizytę (koszt pojedynczego świadczenia w ramach danego pakietu wizyt). Odwołanie wizyty w ramach pakietu na więcej niż 24 godziny przed wizytą nie wiąże się z obowiązkiem płatności za wizytę.
  • W przypadku odwołania wizyty na więcej niż 24 godziny przed jej terminem, wizyta ta przechodzi do wykorzystania w innym terminie wspólnie ustalonym przez pacjenta z Fizjoterapeutą. Odwołanie wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej terminem jest równoznaczne z wykorzystaniem tej konkretnej wizyty.
  • Pacjent jest uprawniony do odwołania wszystkich pozostałych mu do wykorzystania w ramach pakietu wizyt. W takim przypadku Praktyka zwróci pacjentowi uiszczoną przez niego opłatę, odpowiednio pomniejszoną o koszt już wykorzystanych w ramach pakietu świadczeń.
  • Pacjent jest uprawniony, na zasadach wskazanych w ustępach poprzedzających, do odwołania pojedynczej wizyty w Gabinecie, nierealizowanej w ramach żadnego z pakietów.
  • Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
  • w gabinecie Praktyki,
  • telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: 605 471 992.
  • W przypadku niewykorzystania wykupionych w ramach pakietu wizyt w ustalonym dla tego pakietu terminie, wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Praktyka nie dokona ponadto zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
  • Czas trwania pojedynczej wizyty (w ramach pakietu i poza pakietem) wynosi ok. 30-60 minut. Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną. Spóźnienia na wizytę do 10 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się pacjenta powyżej 10 minut skraca odpowiednio czas wizyty. W przypadku spóźnienia się pacjenta powyżej 25 minut uprawnia Praktykę do odmowy wykonania zabiegu.
  • Ustalenie terminu wizyty lub wizyt w ramach pakietu odbywa się na bieżąco lub może zostać określona z góry na przyszłość.
  • W momencie umawiania wizyty pacjent otrzymuje SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
  • Praktyka może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:
  1. Pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
  2. uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
  3. podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie zmian w wyglądzie skóry.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem wpisania praktyki do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów.

01.01.2024                                                                                        mgr Filip Fabijański
……………………………                                                                     ………………………………
DATA                                                                                                     Podpis

ZAŁĄCZNIK:

Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych

Załącznik 1 – Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych (pojedyncze wizyty)

Ustala się następującą wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne:

Lp. Nazwa świadczenia Wysokość opłaty (zł)
1.        Wizyta stacjonarna (w gabinecie) 45 min 150
2.        Wizyta domowa 200 + dojazd

(ustalany indywidualnie)

3.        Inhalacja wodoro-tlenowa 45 min 50

Załącznik 2 – Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych (pakiet + zniżki)

Ustala się następującą wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne:

Lp. Nazwa świadczenia Wysokość opłaty (zł)
2. 10 wizyt stacjonarnych 1500 (150),

1350 przy płatności z góry 10% rabatu

4. 10 wizyty domowe* 2000 (200),

1800 przy płatności z góry 10% rabatu

5. Inhalacja wodoro-tlenowa (Pakiet 10 wizyt) 500

450 przy płatności z góry 10%

* Koszt wizyty domowej nie obejmuje kosztu dojazdu. Koszt dojazdu do domu pacjenta ustalany jest indywidualnie.